PLASTYKA KOMPUTEROWA

Plastyka komputerowa wolno i z trudem wy­dobywa się z powijaków — nie pora jeszcze na oceny i klasyfikacje. Gdybyśmy się jednak przy klasyfikacji upierali, to należałoby chyba uwzględnić trzy kryteria zasadnicze: koncep­cję, sposób, rezultat.Rozpocznijmy od drugiego kryterium, aby idea podziału stała się bardziej konkretna —do pierwszej grupy zaliczmy dzieła, przy two­rzeniu których komputer używa takich wyjś­ciowych urządzeń graficznych, jak: monitory ekranowe, oscyloskopy, automatyczne stoły kre­ślarskie lub zestawy do zdjęć fotograficznych obrazów holograficznych. Do drugiej grupy za­liczmy urządzenia, które drukują na papierze mają określony zbiór znaków graficznych.Dwa pozostałe kryteria — pierwsze i trzecie podtrzymują ten podział. W pierwszej gru­pie będą nadal misterne siatki regularnych li­nii wyznaczone przez kreślarskie pisaki, drzewa Bottinga oraz pogmatwane grafiki Ars Inter­media, jakby ślady po chlapnięciach farby na płótnie. Do drugiej grupy trafią wszystkie opi­sywane ostatnio, począwszy od Barbadilla, obrazy o charakterze mozaikowym.

Jeśli szukasz info o sposobach na aktywne spędzenie wolnego czasu i ciekawych form rozrywki to doskonale trafiłeś. Mój serwis jest w całości poświęcony jest tematyce różnorakiej rozrywki. Mam nadzieję, że bardzo Ci się tutaj podoba i polecisz mój serwis znajomym!
© Wszelkie prawa zastrzeżone