PRZEKSZTAŁCANIE TWIERDZEŃ

Przed zbytnią gorączką i pośpiechem w ostatecznym rozwiązywaniu problemów przestrzega ludzi nauki Morin w pierwszym zdaniu swej książki (75). Wcześniej problem ten podjął — z myślą o neurofizjologach skłonnych do zbyt pochopnych syntez psychofizycznych — Ch. Sherrington, krytykując prawo „spieszącego się zdrowego rozsądku” w następujących słowach: „to prawo, które Keats, używa­jąc wspaniałego, iście szekspirowskiego zwrotu, nazwał prawem «spieszącego się zdrowego rozsądku». Jest to pra­wo, którego używamy często w życiu codziennym — na­iwnym, a jednocześnie pełnym przenikliwości w swych sądach” (85, s. 50). Uczeni są zobligowani do przekształ­cania zdroworozsądkowych twierdzeń w pewniki naukowe, ale bez ponagleń i bez poddawania się presji czasu. W przeciwnym bowiem razie prawda naukowa może ulec spłyceniu lub — co gorsza — zgubić się w domniemaniach i błędnych hipotezach.

Jeśli szukasz info o sposobach na aktywne spędzenie wolnego czasu i ciekawych form rozrywki to doskonale trafiłeś. Mój serwis jest w całości poświęcony jest tematyce różnorakiej rozrywki. Mam nadzieję, że bardzo Ci się tutaj podoba i polecisz mój serwis znajomym!
© Wszelkie prawa zastrzeżone