WSPÓŁCZESNE EKSPERYMENTY

Taka jest właśnie mniej więcej istota współczesnych eks­perymentów. Kompozytorzy programując ma­szynę nie zrzekają się władzy nad częścią para­metrów powstającego utworu, ograniczają ciąg liczb losowych, narzucają własne zasady korzystania z odkrywczej roli przypadku. Zazwyczaj tez nie zezwalają komputerom na tworzenie peł­nych fragmentów. Słuchając dźwięków genero­wanych przez maszyny, szukają ciekawszych zestawień i czerpią stąd inspirację do własnych opracowań. Na zupełny przypadek zdają ‚ się rzadko i to starają się go usprawiedliwić wzglę­dami pozamuzycznymi. Tak jak postąpił w 1946 roku Brazylijczyk Heitor Villa-Lobos wymyśla­jąc Muzyką Nowego Jorku. Naniósł on na kart­kę kratkowanego papieru panoramę Nowego Jorku, a następnie współrzędne sylwetek dra­paczy chmur zapisał na papierze nutowym.

Jeśli szukasz info o sposobach na aktywne spędzenie wolnego czasu i ciekawych form rozrywki to doskonale trafiłeś. Mój serwis jest w całości poświęcony jest tematyce różnorakiej rozrywki. Mam nadzieję, że bardzo Ci się tutaj podoba i polecisz mój serwis znajomym!
© Wszelkie prawa zastrzeżone